Door verder te klikken op onze website, accepteert u cookies en vergelijkbare technieken. Hiermee verzamelen we persoonsgegevens en volgen wij uw internetgedrag. Klik op de knop meer voor onze privacy statement.

Neem contact op
035 548886837. 06 51064440
info@wilsum-multimedia.nl

Helpdesk

Hier vind u onze helpdesk onderwerpen

Domeinnaam

  • Wat is een TLD of top level domain

    Een top level domain of eigenlijk beter bekend als een TLD is het laatste gedeelte in een domeinnaam op het internet. Enkele TLD’s (top level domains) zijn oa: .NL – .COM – .EU – .NET – .ORG – .BE – .DE. Vaak heeft ieder onafhankelijk land zijn eigen TLD (top level domain).

  • Wat is een subdomein

    Een subdomeinnaam, ook wel subdomain genoemd is een langere variant van een domeinnaam. Je kan het zien als een onderdeel van een bestaande domeinnaam. 

    Over het algemeen wordt een subdomeinnaam vaak gebruikt als ontwikkelomgeving, zoals dev.wilsum-multimedia.nl Daarnaast wordt het ook gebruikt voor het hosten van een gescheiden onderdeel van je website, bijvoorbeeld een helpdesk systeem.

  • Hoe maak ik een subdomeinnaam aan

    U logt hiervoor in op de DirectAdmin omgeving waarvan u de inloggegevens na bestelling per mail hebt ontvangen. 

    Klik op Subdomain management

    Subdomein

    Hier kun je vervolgens uw gewenste subdomein invoeren bij Add sub-domain. Vervolgens klikt u op create, Nu wordt het subdomein aangemaakt. Er komt nu ook een mapje op de FTP, die de naam heeft van uw subdomein. Hier kunnen bestanden worden neergezet voor het nieuwe subdomein.

  • Domeinnaam verhuizing

    Wanneer u een domeinnaam verhuist komt hier van alles bij kijken. Heel belangrijk is natuurlijk dat u de juiste domeinnaam verhuisd. Check dus altijd op spellingfouten!

    Voordat een domeinnaam verhuisd kan worden dient u onderstaande stappen te voltooien om het proces zo vloeiend mogelijk te doorlopen en geen vervelende vertraging of problemen te ervaren.

    Bij de huidige providor dient de lock op de domeinnaam worden verwijderd. Ook dient u de verhuiscode op te vragen. Dit wordt ook wel EPP code, verhuiscode of verhuistoken genoemd.

    Vraag via ons bestelformulier een verhuizing aan en vul deze code hierop in.

    De verhuizing wordt in behandeling genomen. Het duurt meestal een dag (nl domein korter)voordat de domeinnaam is verhuisd. Als hij verhuisd is is hij beschikbaar op uw account.

Webhosting

  • Hoe maak ik een cronjob aan

    Een cronjob, ook wel een geplande taak genoemd, wordt erg veel gebruikt in de webhosting wereld. Stel, u wilt bijvoorbeeld dat een bepaald script die een actie uitvoert, elke nacht stipt om 12 uur uitgevoerd word. Dan kunt u hier een cronjob voor aanmaken die dit exact op het door u gewenste tijdstip uitvoert. Een cronjob kan bij ons in elk pakket zonder problemen aangemaakt worden. Er zit geen limiet aan en u mag zoveel cronjobs aanmaken als u zelf wilt.

    Cronjobs

    U ziet op de pagina die daarna weergegeven word zelf al een uitleg in het Engels. Hier word onder andere uitgelegd hoe u een cronjob aanmaakt die op een specifiek tijdstip draait, of om de zoveel minuten draait. Bij command, dien u een commando in te voeren die de gewenste actie uitvoert. Het commando word als volgt opgebouwd:

    wget -q -O /dev/null "https://www.uwdemein.nl/iuwcronscript.php" >/dev/null 2>&1

    instellingen

    <

  • MySQL-database aanmaken in DirectAdmin

    Login in DirectAdmin door te gaan naar http://domeinnaam.ext:2222
    Vervang hierbij “domeinnaam.ext” met uw eigen domeinnaam.
    Login met de logingegevens die door Wilsum Multimedia gestuurd heeft bij het opleveren van het hostingpakket.

    Mysql

    Na het inloggen in DirectAdmin klikt u op MySQL Management.

    Mysql01

    Klik vervolgens op Create new Database

    Mysql02

    Vul daarna alle gegevens in zoals Databasenaam, Gebruikersnaam en een wachtwoord en klik vervolgens op Create.

    De logingegevens worden nu getoond.
    Klik nu op “Click HERE to go back”, om terug te gaan naar het MySQL Management
    scherm.

  • Hoe kan ik mijn database beheren

    Wanneer je in DirectAdmin gaat naar “MySQL Management” kan je daar klikken op “phpMyAdmin”.

    Je logt dan in met de database-user en het daarbij behorende wachtwoord.

    PhpMyAdmin is ook te bereiken via: http://www.domeinnaam.nl/phpMyAdmin

E-mail

  • E-mail instellen

    Server voor inkomende e-mail: wilsum-server.vservs.net
    Server voor uitgaande e-mail: wilsum-server.vservs.net
    Gebruikersnaam: uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@example.com).
    Wachtwoord: het bijbehorende e-mailwachtwoord.
    Wachtwoord onthouden: selecteer deze optie.
    Vink 'Voor deze servers is verificatie vereist' aan.
    Klik vervolgens op 'Instellingen'.
    Selecteer de optie 'De instellingen van de server voor inkomende e-mail gebruiken'.
    Klik op 'OK' om de instellingen op te slaan.
    Geavanceerde instellingen
    Klik rechts onderin op 'Meer instellingen...'.
    Open het tabblad 'Server voor uitgaande e-mail'.
    Vink 'Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist' aan.
    Selecteer 'Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail'.
    Open het tabblad 'Geavanceerd'. Controleer de volgende instellingen:
    Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig: vink deze optie aan.
    Poortnummer inkomende e-mail: 993 (of 995 bij POP3).
    Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: TLS.
    Poortnummer uitgaande e-mail: 587.
    Klik op 'OK' om de instellingen op te slaan.
    Klik vervolgens op 'Volgende'.
    Sluit de instellingen door op 'Voltooien' te klikken.

  • Webmail

    Inloggen op de webmail.

    Gebruik de beveiligde verbinding: https://wilsum-server.vservs.net/roundcube/

    Om in te loggen gebruikt uw e-mail adres b.v. info@example.nl

    Vul het wachtwoord in en klik op inloggen. Nu verschijnt de lijst van e-mails.

  • Emailadres aanmaken in DirectAdmin

    U logt hiervoor in op de DirectAdmin omgeving waarvan u de inloggegevens na bestelling per mail hebt ontvangen. Houd deze gegevens goed bij de hand, want u zult ze altijd nodig hebben! Zodra u bent ingelogd, zie je een kopje E-Mail Accounts, zoals in het plaatje hieronder te zien is en waar de pijl naar toe verwijst.

    Direct admin

    Hier klikt u op, gevolgd door het linkje ”Create mail account” welke u links bovenaan ziet staan op deze pagina. U krijgt nu een scherm te zien waar je zelf de gebruikersnaam (het stukje voor @domein.nl) en het wachtwoord van uw eigen persoonlijke e-mailadres kunt invoeren. Ook het aantal te verzenden mails (Send Limit) en de opslagruimte (Email Quota) zijn hier in te stellen. In theorie hebben wij dit al voor u ingevuld en hoeft u daar verder niet direct iets aan te wijzigen. Voor de opslagruimte (Email Quota) kunt u een 0 aangeven zodat hier geen limiet bij word ingesteld indien u dat wenst.

    Klik nadat je alles naar wens hebt ingevoerd, op “Create”

    e-mail create

    Nadat u dit hebt gedaan, krijg u een scherm met alle gegevens. Deze gegevens heeft u nodig om het account in te kunnen stellen in een e-mailclient.

    e-mail gegevens

Wordpress

  • Wordpress gebruik

    Als u een wordpress site heb dan is het belangrijk dat u wordpress en plugins regelmatig updates installeert i.v.m. beveiliging.

  • Wordpress beveiligen

    Om uw site te beveiligen is het belangrijk dat de plugin wordfence installeert. Deze plugin beveiligt uw site tegen aanvallen van buitenaf

Als u er niet uit komt

Maak een ticket aan in ons Klantenpaneel